3 Ιουνίου 2012

νιώθω μια πίεση...

Καθώς μας ...πιέζει ο χρόνος να ολοκληρώσουμε την ύλη των μαθημάτων της τάξης,πιέζω τον εαυτό μου να σας παρουσιάσω την ενότητα της πίεσης...
Πρώτα όμως, για να μη μου ανέβει η ...πίεση, λέω να κάνω μια βόλτα προς την παραλία! Δεν θα βουτήξω, μόνο θα περπατήσω στην άμμο.
Α, πείτε μου τη γνώμη σας:ποιο από τα δύο παπούτσια να φορέσω;
Ξέρω βέβαια πως κάθε κορίτσι που σέβεται τον εαυτό του (ή αγόρι με στιλιστική άποψη) θα μου έλεγε:"Ε όχι και με  τη γόβα-στιλέτο στην παραλία!".
Ησυχάστε! Όλα γίνονται για τις ανάγκες του παραδείγματος!
Αν υποθέσουμε ότι έκανα το ...ατόπημα και φορούσα το ροζ γοβάκι, τι νομίζετε πως θα συνέβαινε;
Το τακούνι θα βούλιαζε στην άμμο και θα ήταν δύσκολο να περπατήσω με αυτό.
Εντάξει, θα φορέσω τις λεοπάρ "πλατφόρμες".
Ναι, νομίζω ότι έκανα καλή επιλογή! Τώρα δε βουλιάζω τόσο...
Αφού η άμμος είναι η ίδια και στις δύο περιπτώσεις, και το βάρος μου επίσης,τι είναι εκείνο που αλλάζει;
Λοιπόν, φίλοι μου, εκείνο που αλλάζει είναι η πίεση!
Όταν αναφερόμαστε στην πίεση, μιλάμε για ένα κλάσμα, ένα πηλίκον.
Η πίεση είναι το πηλίκον της δύναμης που ασκείται σε μια επιφάνεια, προς το εμβαδόν της επιφάνειας αυτής.

Αφού λοιπόν το τακούνι-στιλέτο στην πρώτη περίπτωση έχει μικρή επιφάνεια επαφής με την άμμο, όλη η δύναμη του  βάρους ασκείται σε ένα μικρό μέρος της επιφάνειας της άμμου. Μεγάλο πηλίκον-βουλιάζει το τακούνι!
Αντίθετα, το τακούνι-πλατφόρμα έχει μεγάλη επιφάνεια επαφής με την άμμο, με αποτέλεσμα η δύναμη του  βάρους να  μοιράζεται σε ένα μεγαλύτερο μέρος της επιφάνειας της άμμου. Μικρό πηλίκον- δε βουλιάζει το τακούνι!Απλό!
Περισσότερα για την πίεση, μετά ...τη βόλτα μου!
Μη με πιέζετε!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου